mina dagar på Gotland


GOTLAND =)


Åkte på kvällen den 13:e juli  mot Nynäshamn då vi skulle åka
med färjan som gick 04.50 på morgonen.
Kan ju säga att jag sov typ inget alls på färjan så dom 3 timmarna kändes jättelånga .
När vi väl kom fram så sov vi ett tag i bilen.
och sen bar det iväg mot Brunch..  Åkte sedan till Fårö.
Och kollade på alla Raukar

  

  

  

Såg oxå en del får :P

 

Så söndagen blev en heldag på Fårö , tar ju en del tid att åka runt och kolla på allt :P
Men det var kul att se på Raukarna =)

Måndag

Idag så firade Johan ♥ Jag   2 års dag =)

Så hade vi bestämt att vi skulle pröva på Western Ridning hos Stall Änggårde.
Det kostade 280:- Kr /person , för 2,5 timmar.
Jag tycker det var billigt , fast det slutade att det blev mera 3 timmar :D
Vi fick gå och hämta hästarna ..
Johan fick Prinsen (Prins Emil )  en korsning mellan Arab,Nordsvensk , Ardenner =)
Och jag fick Frido en Nordsvensk Travare.

lånad bild

  VS
         Prins Emil                                          Frido           

Vi började med att pyssla om dom och sadla western!
Dom e rätt så tunga dom där westernsadel jämföres med Helgas.. *Ler*

Red sen ungefär 30 min i paddocken hur man skulle styra & så. 
Eftersom man red på delade tyglar och skulle knappt röra tyglarna
och använda skänklarna hela tiden .
Gick ju bra efter ett tag =) 
Sen bar det ut i skogen , red igenom flera grindar . 
och ut till havet där dom fick gå i vattnet längst stranden med massor med får runt om =)  
Efter ett tag så blev det lite galopp i skogen , Frido hade en jättemysig galopp :D 

Tyckte johan va jätteduktig , trots att han knappt har ridit ngt , tror han blev lite stolt oxå =)     

Efteråt åkte vi iväg och badade i havet , gissa va kallt det va!  *Brrr*  
och åt lite mat innan det var dax för spökvandring.

Sen var det dax för spökvandringen .
Dom berättade en massa om olika saker , det va spännande ! =)   
Sen åkte vi iväg mot Visby igen  för att sova ... 

Tisdag 

Gick vi mycket innanför ringmuren och kollade i affärer och fikade på Café Boheme =)


Världens Goaste Milkshakes har dom där , säger Johan ;) 
Provade deras saffrans pannkaka  , smakar som en riktig Lussebulle!  =)
Fast dom hade inte längre mina favorit smaker Viol & Saffran =/ 

I hamnen hade dom de , så fick gå en sväng ner dit istället =) 

åt på en Resturang på Torget , blev en Plankstek .. såå gott :P

Gick sedan ner till Strandgärdet och kollade tornerspel! :D

  

  



Min favorit var ju den svarta Frieserhästen , är iaf rätt så säker på att det är en Frieser.
Fast den va i andra laget , men det struntar jag i ! *hihi* 

Onsdag + Torsdag + Fredag

Shopping och åt god mat.
Onsdags kväll blev det sägenvandring i visby.
och på Torsdag var vi iväg och kollade på 
Revisorn på Roma Teater , den va bra =) 

Var oxå i iväg till Russparken , men såg tyvärr inga Gotlandsruss



Fick oxå fel på Bmw så vi hade varken
blinkers , parkeringsljus , baklysen , dimljus eller instrument belysning .
men vet inte vad det var för fel.. 
så vi fick köra i visby utan blinkers *Ler*

Sista dagen gick vi bara runt och kollade lite  , t ex i Botaniska trädgården..

    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0