Min födelsedag 27 Juni


Vaknade ungefär runt 07.30  för att jag skulle ringa in till Strömsholm som öppnade runt 08.00 .
Men den visades att dom hade ingen hovslagare där idag. 
  Men jag rådfrågade min vetrinär så vi skulle åka in ändå ,
för att hon hade så ont i sitt framben , Så kunde vi ju iaf ta röntgen bilder iaf.

Men vi åkte och lånade en transport i kungsör och plockade upp Cicci på vägen , för hon skulle absolut me :P
och försökte få in Helga i transporten , hon ville verkligen inte gå in..!  
Hon är ju svårlastad i annat fall så   vi lockade me lite morötter & så. 
Till slut gick hon bara in i transporten.  

När vi kom dit fick skriva in henne och vänta i  en box ,
Hade typ bara släppt in henne i boxen , så kom vetrinären.
Det gick väldigt fort fram & tillbaka på Strömsholm ,
kanske oxå hade och göra med att vi hade en remiss.

Dom kollade på henne lite , tog b la tempen och tog av bandaget  .
& sen blev det röntgen.
Hon fick lite lugnande för att hon inte kunde stå still och var nyfiken på allt =)
Blev en himla massa bilder på vänster benet , hoven och 1 bild på höger benet.

Gick sen till boxen , och Helga fick lite smärtlindring.
Medans vi gick och kollade på röngenbilderna.
Vi var ju aldrig och röngade Helga när hon fick fången för ca 2 år sen.
och det visade att hon hade en hovbensänkning på båda fram , men att den var gammal ,
så det hade inget med att hon var halt idag att göra.

så sen försökte dom få in en hovslagare för att kolla på hennes fötter.
Så vi gick och åt lite lunch medans vi väntade på hovslagaren ,
Men kunde väl inte få i mig så mycket ,
Var nog nervös vad dom ska säga om min pärla .

Sen när vi kom tebax höll hovslagaren på med Helga.
Men han hittade ingen hovböld , det kom bara en massa blod.
Men han sa att hon hade mycket rötta i sina hovar ,
så hon kan ha en inflammation i hoven , men det var mest att vänta & se.
Under tiden skulle hon få stanna på Strömsholm med jodopax bandage.
Och dom ville inte att hon skulle åka transport fram & tillbaka för att hon hade det så ont.

Så vi gick vidare till behandlingrummet för att sätta ett jodopaxbandage  ,
så fick jag gå och skriva in henne på "Hotellet Strömsholm " som pappa sa =)
Efter det fick hon 1 spruta i hoven , för att det inte skulle göra så ont.
och en ny stelkrampsspruta.

Så började vi gå mot hotellet , och jäklar vad pigg och framåt hon va ,
Hon kände antagligen inte av foten , så då haltade hon inte alls.
Eventuellt ska vi få hämta henne på måndag.

Saknar min prinsessa ♥

Började sen åka hemåt....
Fixade min marängtårta när vi kom hem och sen
kom svärföräldrarna & johan´s syster med karl på besök =)
Fick en massa presenter .
B la en balkongmöbel av älsklingen , Tack hjärtat =)

Sen åkte typ jag & johan iväg i sista minuten på bio
och kollade på den nya
Indiana Jones =) 
Den va toppen..!


Kommentarer
Postat av: Victoria

tack detsamma :)

läget?

2008-06-28 @ 16:13:13
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/
Postat av: Victoria

Vad är du orolig över? :o

Jodå, det har jag :D

Lite uttråkad nu bara, väntar på att matchen ska börja (a9

2008-06-29 @ 19:56:15
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0