Min Helg Special :P


En liten Helg special :P

 


Fredag

Var i stallet hos Helga , plockade upp Cicci på vägen.
För hon hade oxå tänkt o rida :)  
Red Helga i hagen idag igen *ler*   hon går ju så bra där ! =)  kan bero på att det är mjukt underlag oxå.
Vi gjorde lite uppvärmingsövningar lite halter , framdelsvändningar & volter.
Blev mycket volter idag , då hon kändes en aning stel , Blev mycket bättre med volterna :P
Blev en del galopp oxå , fast hon ville inte alls kommai höger galopp , bara vänster.

Provade oxå rida Dessi men där höll man på och bli avslängd , hon satte bara igång och bocka..  * Tokiga häst *

Tror vi höll på och kämpa i säkert nästan 2 timmar.   Ville helst inte ge mig utan en höger galopp. 

Åkte sen hem och åt lite Ost & skink Paj  *Mumsigt*


Lördag

Joanna & jag  åkte iväg för att fira Rebecca på hennes 24-års dag =)  
så det blev en massa god mat  och trevligt sällskap :P  *hehe
& hälsade oxå på lilla mamma medans vi ändå va i Uppsala .   Blev bjuden på lite fika . 




Söndag 
 
Åkte hem vid 07.00  från Uppsala  för jag skulle hjälpa Cicci med Dessi på maskeradhoppningen i Arboga ridhus .
så jag släppte av Joanna i Enköping och full fart hemåt *hehe*  . 

Synd bara att det var så tråkigt väder , regnade och kallt så bara den..!
Det var Helen som skulle Hoppa med Dessi utklädd till CowGirl ;) 
Gick jättebra , fast jag tror Cicci va mera nervös än Helen & Dessi tillsammans :P
Dom gjorde en felfri runda på 30 cm och fick en rosett . 

Åkte sen hem och värmde mig under säkert 10 täcken , frös som bara den & kände knappt mina tår o händer ...
  *Brr*     Men nu är jag helt uppvärmd  iaf =) 

ska snart åka in till Västerås med johan & äta :D 

Blev oxå av med våran balkong soffa  &  Barskåpet .
Bytte ut våran säng till en annan ..  så nu har vi en säng på typ 210 cm *haha
ska väl köpa en ny , Men har inte fastnat för någon och tänkte vänta till efter jul , då man hoppas ha mera pengar då . 
Vill ha en säng på ungefär 180 cm.    Min dröm är ju att ha en himmelsäng , få se om jag kan övertala killen till det :P

Hoppas ni får en mysig söndags kväll ! 



Kommentarer
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Vilka mysiga kaniiner :)

2008-05-22 @ 08:36:08
URL: http://tgif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0