R.I.P. HELGA 08 10 22 kl. 09.30


Den här dagen ville jag aldrig vaknat till :-(

Började med att  gå upp kl. 04.20 , för att hinna med allt.
Skulle plocka ut alla hästarna utom Helga och fixa morgonmat 
och försöka få in lilla gumman i transporten.
Men hon ville helt enkelt inte in , måste ha känt på sig att något var på tok. 
Vi höll på i ungefär 2 timmar och 40 minuter , men till sist gick in hon i transporten .
Och då bar det iväg mot Närkes slakteri i Örebro.
Snurrade en himla massa tankar runt , runt i huvudet  ,
började till och med att må illa.  Kom fram fortare än jag hade velat..
Plockade ur henne ur transporten och genast kom det ett par killar och hämtade henne .. 
Och då kom alla tårar , precis då  var det som det här är på " riktigt "  ,
min lilla ängel kommer och lämna mig ;-(
Tyckte så synd om henne , hon såg så ledsen ut i ögonen ..  kände mig hemsk ,
som hade lämnat bort henne till
ett par främmande karlar på ett helt nytt ställe .
Men jag gör ju det här för henne , för att hon inte ska behöva ha  ont mera ,
för att jag älskar henne !

Slutade ju inte med att dom började gå mot ingången till  " himlen"  
hon vägrade ju gå in .. 
dom försökte få in henne , men det gick inte.. 

Och då kommer ju alla dom där tankarna ,
att rädda henne från dom där främmande människorna ,
Men det kunde jag ju inte göra :-(  
Hade ju så himla gärna haft henne kvar ,
Men jag kan ju inte trolla bort  det "onda" i hovarna .  
Så egentligen vet jag ju att det var det bästa för henne.

Men man kan ju inte ta bort saknaden .. 
Saknar henne så fruktansvärt mycket !

Älskar dig , min underbara Helga
Du var alltid en söt , busig Ängel i mina ögon...
Men nu kan du galoppera på dom gröna ängarna i himlen
utan att ha ont i hovarna.



Du kommer alltid finnas i mitt hjärta , gumman ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0