Min Helga <3


Känns väldigt deppigt just nu ...  har lust att flytta ut mitt ute i skogen och bosätta mig på en stubbe ,
Tankarna bara flyger fram , och känns som jag är någon i någon annan värld ,
den enda som får mig på marken igen är min underbara sambo , mitt hjärta ♥
Han är helt underbar !  * Älskar dig *
Mår väldigt dåligt  , trots att det är en fin , solig höstdag.

Det som har orsakat allt detta är han min häst är sjuk.
Troligen en Fång anfall på G ..
Hon har haft det förut och i somras hade hon en hovböld.
vet inte riktigt vad jag ska göra :-(
Funderar på om man ska avliva henne , vill ju inte tänka den tanken alls!
Men om får en sådant kraftigt igen så tror jag inte hon kommer klara sig  *snyft*
Och när vi var inne på strömsholm i somras med Hovbölden så sa dom ,
att hon kommer antagligen får flera hovbölder på grund av att hon har en hovbensänkning
på båda frambenen.  ( pågrund av fången)

så jag sitter och funderar på om det är den enda rätta ?
för jag vill ju inte att hon ska bli sjuk , hela tiden.. 
Vill att hon ska vara pigg och busig som den söta Helga hon är.
Vill att hon ska kunna galoppera över ängarna och inte känna något ont alls i hovarna. 

vet inte vad jag ska göra...
synd att hon inte kan prata med mig

♥ Min fina Helga ♥



hittade en bild på henne , när jag hade precis fått henne =)


Kommentarer
Postat av: Sara

Åhh men gud =(( fång. Hoppas verkligen hon repar sig så du blir glad igen. Nej vad hemskt =((

Min farbror har en nordsvensk travare men han är så tjock så han ser ut som en bruksnordis hehe.



Mjaaa hunddagis vet jag inte hehe usch man skulle ha en stor hund nu så skulle man inte vara rädd för att dom skulle bli uppätna iaf hehe!



Hoppas allt ordnar sig och inte mot avlivningshållet =(((( kramar om

2008-10-17 @ 11:53:59
URL: http://candis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0